freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Kunder - på två olika ställen

Kategori: -

Jag låter säker väldigt "oprofessionell", det är inte med meningen... Men såhär är det.

Idag när jag jobba på Coop så kommer det fram en kvinna som vill ha en såkallade Kylling, hon frågar då hur mycket den kostar och svarar då att den kostar 49,90 kr, (Normal pris är egentligen 39,99). Hon frågar då varför vi har höjt prisen på den? Svaret varierar från kund till kund ibland - beroende på hur dom själv är som kund. Som tills svars så kan det vara allt från "Det är tyvärr inte vi som bestämmer priserna utan det är huvudkontoret osv" till "Leverantören själv har högt priset, så inköpspriset för oss blir dyrare därav måste vi höja våra priser."

Men då hon gör är inte att försöka ha förståelse över situationen utan istället säger "Vad är det för specialpriser som gör att det blir dyrare" - medans hon samtidigt är påväg att gå därifrån. - Det är det värsta, att vara nonchalant och sedan ge en kommentar och sen gör så jag inte kan svara henne... (Vadå, ska jag liksom springa efter kvinnan? Neee det går ju inte)

Det här är lite av mitt motargument nu, efter lite funderingar såklart.
När du går till en pub eller bar och ser att priserna är mer eller mindre dyrt, vad gör du? - Du går ju inte upp till närmsta bartender och frågar varför priset är så högt i en dryg och dum attityd..Sen finns det människor som faktiskt bara frågar hur mycket den och sen den andra ölen kostar och väljer den billigaste,

Men vad gör ca 99% av den normala befolkningen, jo ni ser priset, vänder på klacken och går ut och hittar något annat ställe, du går sen aldrig till Pub nr1 igen eftersom det var så dyrt.

Varför ska det vara en sån jävla skillnad från butik och bartender? - Ärligt talat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: