freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Vad kommer efter det som har varit

Kategori: -

Hur ser framtiden ut, vad som händer och mina tankar och idéer. Massa frågor kommer upp som dagarna går... men här händer inget. Mina besökare är lika med noll.

Detta var alltså för ett halvår sen mitt slut på något nytt. Från Scotsman & Coop till Olivia.
Som dom flesta vet så fick jag lämna båda jobben för ett halvår sen, eftersom dom inte behövde mig längre (ett återkommande problem) så det var då dags att hitta något annat jobb, vare sig det var butik, resturang, bar eller annat. Sålänge man hade något man kunde kalla jobb.

Jag fick då provjobba på resturangen Olivia Hegdehaugsveien i Oslo (finns 3st) och gick jätte bra. Fick börja som "Foodrunner", och ja - Det är lika mickrande som det låter! Sedan fick jag jobbet på deras nyöppnde resturang Olvia Aker Brygge, som har funnits länge men dom behövde ny personal efter 1 år med ombyggnad. Det bästa är att man har fått jobba med Alexander från gruppintervjuer till nu idag, han är servitör (en jävligt bra sådan) och jag själv är nu Bartender. Känns riktigt gött

Mina chefer har nu lovat mig att jag får fortsätta på Olivia men tyvärr vet dom inte hur många timmar dom kan ge mig, men att känna att dom vill ha kvar mig får mig känns jävligt bra. I Maj nästa år så ska samma företag öppna Brazzeria och jag har anmält mig till att få börja där. Lite taktik i det pga jag vill ha en större chans att få stanna kvar. Så vi får se.


När det gäller Dannefisk och C/o så flyttar dom hit i början på September. Känns riktigt bra. Då kommer det inte bli så många resor till Norrköping hela tiden, klart man åker ibland men det är ju faktist Dannefisk jag saknar mest! - (Sorry Brooooes).

Just nu har Tom och jag hittat en person som ska ta över min lägenhet i Norrköping. Finns bara ett problem, dom har tydligen byt hyresvärd så därför kan det bli problem. Som min hyresvärd sa så håller inte dom på med andrahandskontrakt. 


HUR KOMMER DETTA GÅ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: