freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Lägenheter...

Kategori: -

Hejsan hoppsan, har nu idag tittar på en lägenhet. Helt renoverad 3:a med 2 sovrum för 15 500. Den var fin som fan, högt i tak osv, helt underbar. Men det blir lite för mycket att dela 15 500 på bara två personer.

Fick ett samtal under kvällen över ett litet företag som hade två lägenheter. En var en 5:a med 4 sovrum och kosta 19 000, blir 4750 kr per person, Med balkong och vitvaror (Y)
En annan var en 3:a med 2 sovrum och kosta 13 000 blir 6500 per person. Problemet är att jag kommer inte ha råd att betala den STORA eftersom jag har för lite pengar och inte tillräckligt att betala depositionen med.... FUCK.

En dep brukar vara hyran x3. Så om jag skulle ta den STORA så skulle jag behöva betala 57 000 + 19 000 (Första hyran) Får alltså punga ut 76 000 första månaden sammanlagt. Hur fan ska det gå till! =O

Kommentarer


Kommentera inlägget här: