freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Jonny och T-bane tjuven.

Kategori: -

Det har varit mycket prat och snack om just den här Jonny som var full i Stockholm ramlar ner på Tbane rälsen och sen blir bestulen på grejer, och prick över i: et så blev han överkörd av ett tåg...

Blir så irriterad över en del personer som säger, "Hoppas han lärde sig att inte dricka så mycket nästa gång.."  eller. som det när tjejer som jag svara på nedan

Elin Siroky "Snacka om att inte tåla alkohol! Det e ju rätt korkat att supa när man är så känslig att man inte ens kan gå ordentligt så man trillar ner för perrongen,,,om han inte ska skylla sig själv, vem ska han då skylla på? Det där med att frälsta skulle ha bättre chans att klara sig..... Tror inte på någon kristen religion men vet att det står i en skrift att man ska vara trogen till döden för att bli frälst på dödsbädden av gud.
Se de puckon som säger sig vara frälsta mitt i livet när dom fortfarande syndar är okunniga i sin egen tro, hycklare och allmänt blåsta. Fast sen är ju det min åsikt.. jag tror att karma sköter det mesta."



Svar från mig: "Elin... Spelar det någon roll i det här fallet om man klarar av alkohol eller inte? , Så du själv har aldrig druckit lite för mycket? du har aldrig ramlat eller snubblat när du har varit berusad? - Det kallas Otur, Inget med karma med göra, (Talar nog för dom flesta här)

Men enligt min (MIN) åsikt så finns det bara tillfälligheter, det är en tillfällighet att han får den där gubben på sig, det är en tillfällighet att när han står, arg och ska "spy" eller "hosta" att han ramlar ner och det är en tillfällighet att han ramlar med huvudet först. Om Karma fanns så skulle jag vara miljonär nu! - Kanske inte jag, men väldigt många, känner många bra personer i mitt liv, men för dom händer det bara skit, det är ju inte så att dom gör något olagligt på sidan om som ingen vet om och inte så att dom skräpar ner i naturen eller beter sig som skit heller.

Man kanske inte ska skylla på gubben som hoppa ner och tar Jonnys pengar och det till 100%, men man kan ju åtminstone ifrågasätta medmänsklighet eller något? Men om karma fanns, borde inte gubben som snor folks plånböcker (Han var ju känd för det...) blivit överkörd av ett tåg för länge sen?

Han Jonny behöver inte att folk klagar som sagt, han behöver stöd, för det skulle nog alla vilja ha om det här hände er... Innan man påpekar saker, så ska man tänka först och främst "Hur skulle jag reagera, samt tänka om det här hände mig... " (Oj, vad långt det blev nu...)"

Gillar verkligen hur alla medier runt om i världen har reagerat på det här och visat det överallt. Det kalla jag Media samt Sociala media MAKT

Men hur tror ni egentligen att T-banetjuven tänkte?



Kommentarer

  • Fisan säger:

    Jag håller med dej Fredda! Ja mena, vem säger att snubben inte hade snubblat på sitt skosnöre o ramlat ändå om han var nykter? Hur som helst var det ju inget val att han ramla. Tjuvjäveln där emot väljer ju att både råna o låta lilla Jonny ligga där. Det är dom sjuka valen som jag tkr är så ofattbart jobbiga att förstå. När man tkr människor gör tokiga val. Är det för man inte förstår grunden till valen som man alltid blir så otroligt upprörd? Eller saknar man bara förmåga att förstå?

    Nu vart det deep shit. Som vanligt från mina fingrar. Nu har du lite tankar från mej iallafall. Puss på dej!

    2012-09-22 | 14:24:20
    Bloggadress: http://konstantiiine.blogg.se

Kommentera inlägget här: