freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Det där lilla

Kategori: -

Det krävs verkligen lite för att kunna drömma om något... helt sjukt.

exempel,..jag och min pappa har aldrig haft någon bra relation, lika så med min mamma, eller brukar kalla dom Mor och Far, (känns mer opersonligt). Men på farsdag förra året i så börja jag få mardrömmar samma vecka som farsdag skulle inträffa, varje dröm var just om min pappa, det var både medvetande och undermedvetande. En vecka innan så börja drömmarna och jag visste inte ens om att det skulle vara farsdag då. Sen såg man det i Tidningen, Tv osv.

Varje dag var om både bra saker och dåligt saker, det kunde vara om vi skulle försöka komma i kontakt igen, vad skulle hända då. Det handla om saker som hade hänt, bråk osv. Så jag gick till min psykolog och prata med han om det, (Jaa, jag är ett psyk fall,) det som hände var att min psykolog grävde väääääldigt djupt tills han hitta min svaga punkt, "Vad skulle du göra om han stod framför dig?" , När jag skulle försöka säga det så bara brast jag i gråt, och samtidigt försökte förklara, DET var jobbigt.
 
Det jag sa var både, "Jag skulle försöka prata med han" - "Han kan dra åt helvete" . Min Psykolog fråga då mig "Om han skulle vara död, vad skulle du känna då?"   Svaret på den frågan var svår, en del av mig säger att den inte bryr sig, en annan del säger att jag skulle bli ledsen - Det är så sjukt att inte veta det... fy fan! DEAP SHIT 


Men det jag egentligen tänkte skriva var inte om min pappa. En del, dvs en viktig del att mitt förflutna knacka på igår (inte bokstavligen). Och bara det gjorde att mina drömmar, blev väldigt konstiga inatt... Vet inte om man ska kalla det mardrömmar heller, jag mådde bra i drömmen, men när jag vakna så kändes som att en bil körde på mig.
 
Det känns som det alltid gjorde när jag sov hos Danne och när jag hade mina bekymmer, ett tomrum i magen, fattar fortfarande inte allt.. eller fattar ingenting kanske är det rätta att säga.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: