freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Visa respekt...

Kategori: -

Ohlaa, har jobbat och försökt att hjälpa lilla Linn att hitta i lilla Oslo! xD haha, inte lätt att vara svensk i Oslo tydligen! ^^

När vi satt och diskutera och snacka med varandra ute så kommer det ca 10 st bara frågar om pengar, cigg eller pengar. oftast pengar. alltid "utlänska" personer.
Samma sak hände igår när jag och Linn skulle ta en Öl tsm på The Scotsman.

Idag blev jag så irriterad att jag kolla inte ens på personen som bad om pengar, ung kille, så jag bara vifta typ Schas åt han men handen, och då så säger han "Eyy, du ska visa mig respekt" - Det jag sa var tillbaka "Du också" så börja han härja lite småsur medans han gick iväg.

Jag menar, är det inte lite respektlöst att tigga om pengar? Varför ska man visa respekt till han då för? .... Världen är lite konstig säger jag.

Tänker på vad Camilla som var med i Svenska BB2012 sa: "Jag har ingen sympati för tiggare, spelar ingen roll vilket land dom är ifrån eller vilket land jag besöker, det finns ALLTID ett system för sånna som inte har pengar - tex Soc - bidrag"

True!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: