freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Ibland vet i fan.

Kategori: -

Ibland undrar jag, hur folk tänker...
det är alltid så att alla som beter sig som svin
och gör dumma saker, vinner på allt.

så känns det iallafall, känns allt för ofta
att folk "klankar" ner på mig , ser på mig
som att jag är längre ner i näringskedjan.

Hade en kund på Coop igår som måste varit helt totalt förståndshandikappad!

Jag hade först en väldigt berusad man som jag plockade åt på färsken. väldigt svårt att bestämma sig och det tog extra tid, fine... han var trevlig så jag ska inte säga att han är dum i huvudet som kom in i butiken berusad... finns värre, folk som har varit höga som hus iallafall när jag jobba på Netto Bråddgatan i NKPG.

Not the point...

Men jag hälsa glatt på kunden efter i vilket fall, så sa han snabbt att han skulle det han skulle ha och i väldigt irriterad ton. Jag fråga fortfarande vänligt, "Ursäkta kan du säga det där igen".
Då så låter han väldigt besvärad och irriterad och säger: "4 st Lunsjkaker".
Jag strunta det i det, jag notera det bara men inget mer, ville inte göra en stor grej av det. Så jag fråga ändå väldigt snällt igen "Hur många sa du?"
Skit irriterad och förbannad och nästan skrikandes "fire" (fyra).
Inte nog med det så räknar han med fingrarna och verkligen skulle försöka påpeka som att jag var dum i huvudet eller som att jag var 5 år. (Tänk er riktigt överdriver.)
Jag fråga rätt ut : "Har du en dålig dag eller?"
Han "Jag har ståt här och väntat länge och ni brukar alltid vara två. Och sen förstår du inte ens vad fyra är"
Jag "Ja, men nu är vi inte det och det är inget du behöver bli irriterad över och att det ska gå ut på mig. Det är inte så jävla lätt att flytta till ett land och kunna förstå ALLT vad ni säger, flytta hit för 3 veckor sen, så det är inte så jävla lätt."

Sen sa han inget till mig och jag sa inget till honom... jag var bara nära på att sparka sönder något i köket sen efter...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: