freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Wish i was a vampire...

Kategori: -



Jag önska jag va en vampyr, som kunde stänga av känslorna hur länge som helst, kunna samla ihop det till en boll och sedan trycka på känslorna igen när jag känner att det behövs. Problemet är då att man inte vet vad och vilka känslor som väger mest i bollen om det är negativa eller posetiva känslor när den spricker.
-

Problmet återstår är just alla känslor igen, det blir en bomb... en bubbla som spricker.
Om du någon gång har mått dåligt över något, kan även vara något man vill säga, eller bara känna... samlar ihop alla känslor och sedan spricker det. Det finns olika sätt det kan bli på, och ingen är posetiv.
Du kan börja gråta i timmar, slå en vägg tills dina händer rinner blod eller ditt huvud bara kopplar bort sig själv från den mänskliga världen. Den kan sprika om det blir förmycket känslor, funderingar, samt på fyllan eftersom känslorna blandas runt då eller när man bara inte orkar hålla bubblan uppe mer.
-

Själv känner jag att min bubbla inte blir så stor, men det är pga av att jag har blivit en bra person och det vet jag (En bra person mår dåligt, dåliga personer mår bra = Min logik) Man kan ju jämföra vilken typ av person jag var för 2 år sedan när jag var en dåligt person.. Då hade jag inga problem att kunna lägga alla känslor i en liten bubbla och fortfarande vara den person jag var då, player...
Jag kunde förneka min kärlek för en viss person. Sen blev det förmycket drama och personen gjorde en massa dumma saker som fick mig att må dåligt. Så sprack min bubbla, I min bubbla så fann jag kärlek, kärlek som varade i nästa 2 år. - Inte dåligt.  
Just då var jag dåligt, just nu är jag en bra person.

-

Jag vet endå att jag är en stark person, iallafall försöker vara det. Visst... supa, dricka, röka och skriva på fejan att "Åh så bra jag mår, älskar mitt liv" är mer ett rop på hjälp än att jag faktist mår bra. Men jag försöker leva mitt liv. Eller så kan det vara för att lura mig själv, iallafall försöker lura mig.

"Lev i nuet..."
Är nuet även det jag tänker på också? , då vill jag inte leva varken i nuet, dåtid eller framtid.
Vet inte om jag kan släppa det du gjort med han, någonsin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: