freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

Daniel "Dannefisk" Alvarez

Kategori: -

Ibland har man sjukt dåliga dagar, så dåliga dagar att man princip skulle kunna kasta sig ut från en bro och bara falla ner, såååå dåliga dagar, så pass dåliga dagar som inte får existera. Det har hänt nu två perioder i mitt liv att jag skulle vilja göra såna grejer... båda dom gångerna så har Danne funnits där för mig! Med det tackar jag mitt liv för.



Både jag och Danne har inte haft världens bästa och smärtfria liv alla gånger, ända sen jag börja känna honom för ett par år sen så var vi inte alls bra kompisar. Han var Simon Öjrings klasskompis som jag inte kände direkt, men att man har stöt på varandra några gånger ibland då och då. Det roliga var egentligen att jag höll på att dryga med Danne och kalla honom för Neger och drog en hel del rasistiska skämt. - Inte bara några. Utan hela tiden, han hata mig för det, blev skit sur och typ börja ignorera mig för att han blev så arg. Jag håller fortfarande på med dom idag, men efter det "ca 2 år sen" så börja dom kalla mig för "Bidrag" - eftersom det va det ända jag prata om hela tiden eftersom jag blev utslängd från min pappa då. Så man hade ju lite payback då kan man ju säga!
Men för ca ½ år sedan så hade Danne problem med sina föräldrar, dom bråka mycket så danne sov hos mig och min dåvarande flickvän väldigt mycket, vilket vi tyckte bara var kul! Vi tvinga honom till det och även Dannes dåvarande flickvän att han skulle sova hos oss eller hos henne, Såg danne som ett litet vilset barn! Vi tyckte om att ta hand om honom iallafall!

Nu i senare tid så har det varit jag själv som har fått det svårt, Oktober - Januari i år efter våran underbara Londonresa samt även från Mars till Nu så har jag haft det väldigt svårt, har sovit hos honom flera nätter, sammanlagt kanske det blir 4-5 månader nu. Jag kan förstå efter alla depp konversationer som jag har haft med honom att han hatar mig när jag prata om vissa saker, Kan förstå att han vill klippa navelstängen, men rätt som det är så kan han höra av sig när han har lite tankar och bekymmer, vilket jag älskar.

... Det jag vill komma fram till är att du har varit där för mig nu i nästan ett helt år, på alla sätt och viss, jag ser själv hur du växer som person och du blir mer mognare av dig, mer känslomässig (Ibland bra och dåligt), Ibland otroligt nog så är du mer mognare än mig, dock äre inte ofta, men det händer oftare än förr! Jag vill bara ägna ett inlägg åt dig, för du är en sån sjuk bra vän, en vän som man verkligen inte kan mista. Men klart vi har våra upp och ner stunder på varandra - Du har ditt morgonhumör, jag har mina tankar och funderingar.


Du är min coach, Du är min vän, Du är min bror, Du är mitt allt!
Utan dig så hade jag inte klarat av det här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: