freddakarlsson

Mina tankar, funderingar...

SD i riksdagen?

Kategori: -

SD i riksdagen? .Dagen börjar med att Facebook är värre än Aftonbladet med skvaller och skit saker att ta upp om.
Förstår inte varför ni är irriterande över att dem är med i riksdagen, tycker det är bra för Sveriges variation om vad folk tycker och tänker i vårt Sverige. (med det säger jag inte att jag håller på dem), Tänk istället efter: Hur kom dem in i riksdagen? Jo, folk röstade, folk tycker olika, dem har bra svar på vissa frågor som Moderaterna eller Socialdemokraterna inte har, även frågor som ingen pratar om, det vill säga invandringspolitik, för att då anses man var en rasist.

Jag anser inte heller det att dem har rätt, men som sagt, folk röstar på dem och då måste ni fråga er själva (ni som klagar på facebook), Hur kom dem ditt ens i huvudtagen. FOLK RÖSTA PÅ DEM! - Kallas även demokrati, att kunna tycka vad man vill och välja vad man känner för. Jag tror inte att alla procenten dem fick igår är pågrund av töntiga elever i skolan som röstar på Sverigedemokraterna för att det är kul. Men vi lever även i ett samhälle där man går runt i stan rädd om kvällarna när man är påväg hem själv. Det är pga av allt bråk och allt skit i samhället - folk tycker det är fördetmesta invandrare (jag tycker att det är både och) som gör sådant och därför vill folket att det ska vara hårdare krav för invandrare. SD säger även att 5% av alla flyktingar är faktist flyktingar, det vill säga 95% av resten är bara här för att vill vara här.

Komihåg
- Jag är Neutral & jag tycker vad jag vill. Har väldigt många kompisar som inte är från Sverige. Den informationen jag har fått reda på är alla olika debatter och även SD-hemsida, men skapa gärna en diskution med resten som läser bloggen.

Vad tycker ni med SD i riksdagen - Bra eller dåligt? Om ni vill så skriv gärna in Initialer för att hålla det Annonymt och så att man vet vem det är som skriver så det inte kommer in 10 annonyma svar.


Kommentarer

  • Hannis säger:

    SÅ JÄVLA BRA SAGT BRORSAN! äntligen någon som fattar det.

    2010-09-26 | 17:18:40
    Bloggadress: http://missironic.blogg.se/
  • Marie säger:

    Självklart tycker jag det är bra, det behövs nån som rör runt i den där grytan, må vara SD eller nån annan, det spelar inte så stor roll. Och angående SD - även fast jag inte har något emot andra nationaliteter så tycker jag ändå någonstans att dom ska någorlunda anpassa sig till svenska värderingar när de kommer hit. "Sverige ska vara ett mångkulturellt samhälle" har jag läst/sett lite här och var. Men... få se... som exempel - vill vi verkligen integrera den muslimska/islamska kulturen med våran? Eh, nej.

    2010-11-10 | 23:23:19

Kommentera inlägget här: